martes, 16 de mayo de 2017

JOSE MOYA ETA KONPETENTZIAK

Jose Moya hezkuntza zientzietan aditua den pertsona bat da, bera hainbat teoria azaldu ditu bere hitzaldietan, eta hemen ikusiko dugu bere ideia nagusiei buruzko hausnarketa txiki bat. Hauek dira bere granadako hitzaldian aipatutako ideia nagusiak:
  • Zer ulertu dezakegu konpetentziatzat?
  • 8 ikasketa mota
  • Konpetentzia basikoak eskolen curriculuma hobetzen dute?
  • Konpetentziak hartu hezkuntza arloan
  • Konpetentziak nola ebaluatu

ZER DIRA KONPETENTZIAK?
Jose Moyaren ustez konpetentziak ezagutzaren, jakitearen eta abarren taldea da, hau bereganatu dezakegu taldea modu egokian erabiltzen badugu. Pertsona bat konpetentea dela esateko bere errekurtso guztiak erabili beharko ditu, hau da, berak dituen ezagutza, material edo jakintza guztiak erabiliko ditu egoera errealei aurre egin ahal izateko. Heziberrik proposatzen duen definizioa ikusiz gero, Moyak antzematen du gaur egungo hezkuntzak askoz garrantzi gehiago ematen diola konpetentziei umeen gaitasunei baino.


OINARRIZKO HEZKUNTZAREN IZAERA SELEKTIBOA
Europar batasunean ematen den hezkuntza aztertzean 3 oinarri bereizten ditu Jose Moyak. Oinarri hauek jarraituz bakarrik lortu dezakete akordio bat herrialde guztiak, haien hezkuntza modu berdintsu batean garatzeko. Hauek dira 3 oinarri hauek:
  • Hezkuntza gehiengoaren esku egon behar da, du selektiboa izan, hala izango balitzake gizartearen zati handi bat kanpoan utziko zuen.
  • Oinarrizko materiak bizitzarako hainbat esparruetarako baliogarria izan behar da, geroago, bizitzan zehar ematen diren egoeretan aplikatu ahal izateko.
  • Oinarrizkoa den hau lagundu behar ditu pertsonak ikasten jarraitzera, hau oso garrantzitsua da zeren eta persona guztiak bizitza osoaren zehar ikasten jarraitu behar dute

LOMCE legea ikusten badugu ez ditu oinarri hauek betetzen, izaera selektiboa daukan hezkuntza bat planteatzen duelako. Alde batera uzten ditu ikasle eta eskola asko, errebaliden bidez hauek diskriminatzea lortzen du.


HEZKUNTZA SISTEMA ETA IKASKUNTZAK
Gure hezkuntzan betidanik esan digute badaudela ikasgai garrantzitsuak eta bigarren mailako ikasgaiak, modu desberdinean baloratu dute hauek.
LOGSE legearekin gaitasunei eta jarrerari garrantzia ematen hasi zitzaion bestearen gainetik 1990. Urtean. Geroago, 1997. urtean, portaerari hasi zitzaion berebiziko garrantzi bat, eta azkenean 2007an LOMCE legearekin konpetentzien garrantzia gora egin zuen. Gauzak ordezkatu beharrean dena batzen segitzen da, eta azkenean oso zaila da honi guztiari batera aurre egitea.


EBALUAZIOA
Aurrean komentatu ditugun gauza guzti hauek ebaluatzea garrantzi handia dauka, baina hau nola egin erabakitzerakoan arazoak suertatu daitezke. Curriculumean oinarrituz egin behar da ebaluazio hau, eskaintzen dituen irizpide ugariak kontuan hartuz eta informazioa lotuz, dena erlazionatuta egoteko. Jose Moyaren ustez ebaluazioa egokia izateko honen oinarria ekintzen eta jardueren ebazpenekin egon behar du.


No hay comentarios:

Publicar un comentario